środa, 6 stycznia 2010

K+M+B 2010, czyli The Power Of Love

Dziś uroczystość Objawienia Pańskiego, czyli święto Trzech Króli.
Kilkanaście lat temu mój starszy syn otrzymał w prezencie takich trzech króli - wykonanych przez dziś już nieżyjącą artystkę ludową.



W tym roku ja zrobiłam na te okazję taki witrażyk. Chwilka pracy, a efekt... jak widać :).





W zeszłym roku upiekłam tradycyjną potrawę hiszpańską na to święto - Tarta Trzech Króli. Przy okazji można się pobawić - komu trafi się kawałek z migdałem ten zostaje migdałowym królem i nosi papierową koronę, którą przystrojone było ciasto. W Hiszpanii niespodzianką w tym cieście jest figurka. Niektóre z nich są bardzo stare, przekazywane z pokolenia na pokolenie, inne zwykłe podobne do zabawek z jajek niespodzianek. A "szczęściarz" stawia rodzinie obiad :).

Wegług tradycji króli było trzech, ale krąży wiele wersji legendy o czwartym królu:
Czwarty król ("Anioł Stróż")
Bezinteresowność
Czwarty król
Był i Czwarty Król
Czwarty Król - ks. M. Maliński
Czwarty Król w Betlejem - jasełka

Na koniec nie może zabraknąć piosenki na dziś:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz